درب گاراژ غلتک ها را رديابي و هدايت خواهد کرد تا حرکت صاف درب گاراژ را راحت کند .
اندازه و ويژگي هاي آهنگ
براي محافظت درب گاراژ در برابر زنگ زدگي و خوردگي گالوانيزه مي شوند. مسيرهاي قبلي فولاد خام به راحتي با رنگ سياه پوشيده شده بودند. طول مسير عمودي معمولاً از 1.82 متر10.16 سانتيمتر به بالا تا 4.26 متر و 10.16 سانتيمتر و بيشتر در درجه بندي هاي 30.48 سانتيمتر متغير است.
ريل درب گاراژ در سه عرض 2.54، 5.08 سانتيمتر و 7.62 سانتيمتر قابل خريداري است. مسيرهاي 2.54 سانتيمتر بيشترين کاربرد را در کاربردهاي درب کاميون و نيمه تريلر دارند. مسيرهاي دو اينچي بيشتر کاربردهاي مسي و تجاري را شامل مي شوند. ريل هاي سه اينچي درب هاي گاراژ مسي و صنعتي سنگين تر را پشتيباني و هدايت مي کند.
ضخامت مسيرهاي مسي معمولاً 0.13 سانتيمتر، 0.15 سانتيمتر و 0.19 سانتيمتر است. در طول سالها، مسيرها براي بسياري از دربهاي فولادي سبکتر در حال استفاده، کاهش ضخامت داشتهاند. ضخامت استاندارد براي درب هاي چوبي سنگين 0.19 سانتيمتر بود. قبل از آن، استاندارد پيست 0.21 سانتيمتر بود. مسيرهاي 7.62 سانتيمتر معمولاً با فولاد 0.27 سانتيمتر ساخته مي شوند.
بيشتر مسيرهاي درب گاراژ از خطوط مونتاژ ناپلئون يا Arrow Tru-line خارج خواهند شد. قبل از اين، همه توليد کنندگان درب مسيرهاي خود را مي ساختند.
انواع بالابر مسير درب گاراژ يا درب کرکره برقي اتومات
سازندگان سه نوع اصلي آسانسور مسيري درب گاراژ توليد مي کنند: بالابر استاندارد، بالابر عمودي و بالابر بالا.
مسيرهاي آسانسور استاندارد براي اکثر کاربردهاي مسي آسانسور را انجام مي دهند. يک آسانسور استاندارد شامل يک مسير عمودي است که تا حدود 20 سانتيمتر کمتر از ارتفاع درب بالا مي رود - شش فوت و چهار اينچ در اکثر مکان هاي مسي و يک بخش منحني که به بقيه مسير افقي برمي گردد. اينها با هم به بخش هاي درب اجازه مي دهند تا به حالت افقي در بالاي کف گاراژ حرکت کنند.
سيستم هاي بالابر عمودي، که در بسياري از کاربردهاي تجاري و صنعتي ديده مي شود، از مسيري تشکيل شده است که مانند آسانسور استاندارد به صورت عمودي بالا مي رود، اما شامل يک مسير عمودي اضافي است که به طور فزاينده اي از ديوار داخلي فاصله دارد، گاهي اوقات به فاصله 30.48 - 45.72 سانتيمتر. اين فضاي اضافي امکان مونتاژ فنر را فراهم مي کند. براکت هاي بالابر بلند فاصله گشاد شدن را، در نقاطي از امتداد مي پوشانند.
سيستم هاي بالابر بالا ويژگي هاي بالابر استاندارد و بالابر عمودي را ترکيب مي کند. اينها داراي يک مسير عمودي، يک مسير افقي است که کوتاهتر از يک سيستم آسانسور استاندارد است، و يک پسوند بالابر با طول متفاوت بسته به کاربرد و نيازهاي کاربر. عملاً، بر اساس سقف گاراژ مسي با ارتفاع حدود 30.48 سانتيمتر ، اين پسوند ميتواند تا 1.21 متر (بالاتر از ارتفاع استاندارد هفت، پنج منهاي يک براي عبور بخش بالايي به مسير افقي) اندازهگيري کند. کاربردهاي مسي ممکن است با يک سيستم بالابر بالا شروع شود يا مي توان از کيت تبديل بالابر براي تبديل درب گاراژ به بالابر استفاده کرد. اين کيت ها اخيراً مورد استفاده فزاينده اي قرار گرفته اند.
در کاربردهاي تجاري، قسمت توسعه مسير ممکن است به اندازه خود در بلند شود و فقط نزديک سقف به سمت افقي خميده شود. اين ممکن است جايگزين قابل توجهي براي بالابر عمودي در موقعيت هاي کم فضا باشد.
تعمير و تعويض ريل درب پارکينگ يا سکوريت برقي
تعمير يا تعويض مسير درب گاراژ معمولاً به دليل نقص در قسمت ديگري از درب ضروري است. ليست با اين نوع منتهي مي شود و از آنجا ادامه مي يابد:
کابل شکسته و يا اتصال درام کابل وقتي اين اتفاق ميافتد، و کسي سعي ميکند در را ببندد، درب به طرفين خم ميشود و مسير را خم ميکند.
جابجايي غلتک ممکن است به عنوان سرنخي که به مسيرها اشاره مي کند ظاهر شود. اين ناشي از عدم روانکاري در ساقه هاي غلتکي است. عدم روانکاري اين غلتک ها منجر به انعطاف ناپذيري و خم شدن قسمت پاييني مسير افقي مي شود که به زودي تعمير مي شود (بسياري هنوز تعجب مي کنند که چرا غلتک هاي مسير همچنان بيرون مي آيند).
ضربه زننده قفل مي تواند باعث خراشيدن قابل توجهي در مسير عمودي شود و در نهايت منجر به شکاف در مسير شود.
غلتک هاي "يخ زده" يا خراب.
چوب يا پايه هاي پوسيده.
نمک جاده و زنگ پس از آن (به ويژه در غرب ميانه يا شمال)، يا ساير مواد شيميايي صنعتي خورنده موجود منجر به خطر افتادن گالوانيزه در مسير و جايگزيني مورد نياز مي شود. زوال طبيعي ناشي از منابع مختلف بر اساس موقعيت جغرافيايي است. براي مثال، نواحي ساحلي، شاهد خوردگي بيشتر ناشي از يک محيط نسيم دريايي هستند.
حوادث کارخانه هاي تجاري اغلب شامل تجهيزات سنگين مانند ليفتراک مي شود. خطرات اين موضوع مربوط به پست هاي زرد محافظي است که اغلب در نزديکي هر درب گاراژ در يک انبار يا کارخانه قرار مي گيرند - براي به حداقل رساندن صورت حساب هاي تعمير. با اين حال، گاهي اوقات مسيرهاي بالابر عمودي بالايي آسيب مي بينند. تعويض با اين نوع تصادفات تضمين مي شود.
برخورد کاميون ها به اسکله يا برخوردهاي ديگر با ساختمان، اغلب براي ريل ها ناتوان کننده است.
خستگي ف در خود مسير افقي. اين ناشي از وزن مکرر درب در مسير است.
جابجايي معمولي فونداسيون و مصالح ساختماني و در نتيجه قطعات درب در طول زمان.
تعميرات مسير عمودي
مسيرهاي خميده خارج از شکل که اغلب ديده مي شوند و در انبار نامطلوب هستند. اصلاح مسيرها از اين شرايط به غلتکها اجازه ميدهد دوباره به نرمي حرکت کنند. در صورت امکان، علت اصلي خرابي مسير عمودي نياز به رسيدگي دارد. سپس تعميرکار با قرار دادن يک پيچ گوشتي بزرگ در پشت قسمت خم شده مسير ادامه مي يابد. با يک پا روي قسمت پاييني مسير عمودي (با در باز)، کشيدن به سمت مرکز درب گاراژ مسير را صاف مي کند. اگر در هنگام باز بودن جزئي آسيب ببيند و قسمت منحني مسير عمودي خم شود، تعمير اغلب با چکش يا آچار ميموني/آچار قابل تنظيم انجام مي شود. جايگزيني سيگنال هاي آسيب شديد
در برخي موارد، براکت مسير عمودي و پرچم ممکن است در واقع هدر را بالا نگه دارد. اين زماني اتفاق ميافتد که پايه گيره پوسيده شود و نياز به تعويض داشته باشد. يک جک ماشين و دو 2x4 در اينجا مفيد هستند. هدر به راحتي با جک بلند مي شود تا امکان تعويض پايه ناکافي و همچنين پايه هاي عمودي را فراهم کند.
در قسمت بالايي مسيرهاي بالابر عمودي، براکتهاي بالابر به بيرون خم ميشوند و مسير اين ناهنجاري را دنبال ميکند. تعمير شامل استفاده از ميله سيم پيچ 10.97 در 1.524 متر يا ميله پيچ است. پس از چسباندن آن در مقابل زاويه بالابر، انتهاي مخالف نياز به يک کشش هماهنگ به سمت مرکز در (يا مرکز هدر بالا) دارد تا مسير و براکت مسير صاف شود.
جايگزيني مسير احتمالاً در موارد تجاري که کاميون ها با بتن بيروني ساختمان برخورد کرده اند و منجر به شل شدن ستون ها مي شود، انجام مي شود. اين تکان منجر به به خطر افتادن کانال هاي فولادي و جوشکاري روي مسيرها مي شود.
اگر مشکلات مسير ناشي از جابجايي سازه و ناهماهنگي همزمان باشد، نصب مجدد مسير براي درست کردن فاصله ضروري خواهد بود. اغلب اوقات، اين نوع تعمير به دليل سفت يا شل بودن مسير اصلي ايجاد ميشود که منجر به دررفتگي نابهموقع غلتکها ميشود.
تعميرات پيست افقي
با يک مسير بزرگ تجاري درب يا سيستم بالابر عمودي با مسيرهاي افقي خميده، تکنسينها از يک (يا احتمالاً دو) استفاده ميکنند تا بخش آسيبديده مسير را به سمت مرکز بکشند تا تراز شوند.
پيچي که پشت مسير افقي را نگه مي دارد گاهي اوقات مي تواند شل شود. باز کردن درب باعث افت مسير مي شود. با انتقال وزن درب به مسير افقي، اين امر مسير را به سمت پايين مي کشد و شعاع مسير را نيز خم مي کند و نياز به تعويض مسير افقي دارد.
براي ترميم انتهاي مسير افقي خميده، تعميرکاران2.5908 متر يک ميله 2.5 متر را در داخل مسير قرار مي دهند و انتهاي آن را با گيره مي گيرند. مسير پس از چند چکش استراتژيک در اطراف ميله، که به عنوان قالب عمل مي کند، دوباره شکل مناسبي به خود مي گيرد.
پشتيباني و نصب مسير درب گاراژ
يک براکت پايه، شبيه به يک قطعه کوچک از زاويه، اتصال اساسي بين مسير عمودي و پايه را تشکيل مي دهد. سيستم هاي درب قديمي تر مسير را با زاويه به درب نصب مي کنند. مکانيسم پشتيباني دوم در درب هاي سنگين تر و آنهايي که داراي پايه هاي فولادي هستند غالب است. آهنگ ها از طريق پيچ يا جوش به پايه هاي فولادي متصل مي شوند.
زاويه پشتيباني ساختاري قابل توجهي به مسيرهاي افقي مي دهد. قسمت جلويي زاويه که به مسير افقي متصل مي شود به يک براکت پرچم ايمن و سپس در نهايت به هدر منتهي مي شود. انتهاي ديگر مسير به يک آويز عقب متصل مي شود که از آهن زاويه دار در يک "مثلث" تقويت شده (قطعه عمودي، قطعه نصب شده در سقف و مهاربندي مورب) تشکيل شده است. اين طراحي به پشت مجموعه مسير افقي پشتيباني مي کند.
در برخي مواقع، به ويژه با درب هاي تجاري بزرگ/سنگين، يک آويز اضافي متشکل از زاويه در وسط عرض درب، عملکرد را افزايش مي دهد. کاربران از افتادگي مسير و خم شدن قسمت پاييني مسير افقي اجتناب خواهند کرد.
براکت پرچم محل برخورد مسيرهاي عمودي و افقي را يکسان مي کند. Napoleon وArrow-Tru Line عمدتاً اين وسيله را براي نصب در جلوي درب آسانسور استاندارد فراهم مي کنند. براکت، تقريباً 4.572 متر طول دارد، در واقع به عنوان يک قطعه تخصصي زاويه عمل مي کند. عملکردهاي مختلف را از بالا به پايين برجسته مي کند. زاويه افقي که از منحني مسير عبور مي کند، به بالاي براکت پرچم متصل مي شود. پايين براکت پرچم، که مانند يک براکت مسير با چهار شکاف به نظر مي رسد، ايمن شدن پايين مسير افقي و همچنين بالاي مسير عمودي را تسهيل مي کند. قطعات مي توانند تا حدي جوش داده شده يا پرچ شده وارد شوند. نصب باقي مانده با پيچ و مهره هاي فلنج تکميل مي شود. برخي از اتصالات به سبک قديميتر با پيچ و مهرههاي مربعي انجام ميشد.
يک ترتيب جايگزين هنوز از فرکانس خاصي برخوردار است. اين روش شامل نصب يک براکت به هدر است که مي توان به آن زاويه متصل کرد. اين براکت مجهز به يک ياتاقان براي شفت پيچشي است. در زير، در محل اتصال مسيرهاي افقي و عمودي، يک براکت چهار شياردار براي نصب مسير باقيمانده کافي است. از لحاظ تاريخي، اين ساختار نصب معمولي براي سيستم هاي درب است که توسط شرکت هاي درب طراحي شده است.
مسيرهاي بالابر بالا، و بخش گسترش مسيرهاي بالابر عمودي نياز به پشتيباني با صفحات بالابر بالا دارند. اين صفحات از1.524 مترتا 20 ساخته مي شوند. آنها از زاويه بالابر بالا به عنوان تکيه گاه مناسب استفاده مي کنند. اين زاويه خاص داراي يک قسمت 0.3048 متر است که به پايه محکم مي شود و يک قسمت 0.6096 متر که از طريق آن نصاب يک پيچ را به صفحه بالابر بالا مي بندد. اين ساختار سفتي را براي حداکثر پشتيباني مي افزايد.
مسيرهاي افقي، مانند برخي از مسيرهاي عمودي، داراي پرچ ماشيني نسبت به زاويه هستند، اگرچه گاهي اوقات آنها جوش داده مي شوند. وين دالتون سيستم مبتکرانه اي را براي نصب آهنگ ارائه مي دهد به سادگي براکت مخصوص آنها را در نقطه اتصال قرار دهيد و قفل پيچشي را براي اتصال به زاويه قرار دهيد. حتي اگر مسير عمودي از پيش پرچ شده به راحتي به فروش مي رسد، اين واقعيت که نمي توان آن را به پايه تنظيم کرد يک نقطه ضعف است. استفاده از پيچ و مهره هاي مسير براي محکم کردن مسير عمودي تضمين مي کند که مي توانيد مسير را به درستي تنظيم کنيد، به طوري که درب محکم در برابر گيره محکم شود.
پيچ و مهره هاي مسير با مهره هاي فلنج يا "مهره هاي ويز" مي پيچد. نمايش يک عملکرد جالب در نماي نزديک با سوراخ حفر شده در مسير، يک پيچ مسير طراحي شده با يک "گردن دنده" منحصر به فرد براي محافظت در برابر چرخش پيچ، در داخل آن قرار مي گيرد. با سفت کردن اين پيچ کوچک، به داخل مسير کشيده مي شود و نمي چرخد. مهره فلنج اتصال را کامل مي کند و به عنوان واشر يا واشر قفل عمل مي کند. در مقابل، چيدمانهاي قديميتر (و تا حدودي سختگيرانه) شامل پيچ و مهره، واشر تخت، واشر قفلي و مهره است.
اندازه براکت هاي گيره از شماره يک تا شماره چهارده متغير است. بعد براي هر براکت نشان دهنده فاصله بند تا مرکز دو سوراخ است، نه حداکثر طول براکت. به عنوان مثال، براکت JB-6 9.4488 مترطول دارد، اما فاصله گيره تا مرکز سوراخ ها تنها سه اينچ است که با عدد سه مشخص شده است.
قيمت آهنگ و سخت افزار درب گاراژ
هنگامي که آهنگ سفارش مي دهيد، نه تنها بايد طول مسير را براي تعيين قيمت خود بدانيد، بلکه بايد شعاع مسير را نيز بدانيد. اين اندازه گيري براي به دست آوردن اندازه مناسب براي درب گاراژ شما ضروري است. اگر اين کار را به درستي انجام ندهيد و سعي کنيد شعاع مسير اشتباه را روي درب گاراژ خود نصب کنيد، مي توانيد به درب گاراژ خود آسيب جدي وارد کنيد.
هنگام تعويض پيست، حتماً پيچ و مهره هاي مسير مورد نياز خود را نيز خريداري کنيد، زيرا آنها همراه با مسير نيستند.
زواياي افقي را تقويت مي کنيم تا از خستگي آنها جلوگيري کنيم. آهنگ هاي افقي قبل از نصب به راحتي دوباره سرهم مي شوند.
مسير ,بالابر ,افقي ,عمودي ,گاراژ ,براکت ,مسير عمودي ,مسير افقي ,بالابر بالا ,بالابر عمودي ,آسانسور استاندارد ,مسيرهاي بالابر عمودي